Hold me tight.

Hej alla läsare. Ursäkta för dålig uppdatering men vädret här har ju inte varit direkt på topp. Åska och massa regn, men whatever. Många är säkert lite åskrädda och andra kanske älskar åskan. Jag är en av dom som älskar åskan, men jag har respekt för åskan, det är ju inte så att jag springer ut och gör värsta glädjeskutten nej. Sitter hellre inne och myser in mig i en filt och lyssnar på åskan. Dock så var jag åskrädd när jag var mindre.. Men min "åskfobi" är över. Aja hur som helst så var jag med Chrisse och Joanna på stan i förrigår och checkade läget, vädret var ju sådär men inget regn, sen började molnen att dra ihop sig och blev sådär gråa och tråkiga, dock började det mullra lite och blixtra till lite. Jag och Joanna tog skydd under en liten tunnel eller vad man ska säga. Sen kom Chrisse efter, och sedan sprang vi neråt mot hamnen, åskan började växa till sig mer och vi rusade in på Glassbaren. Sen några minuter senare brakade det hela loss. Många inne på Glassbaren vart lite rädda och så. Vi satt inne där i ca två timmar och när vi väl kom ut så hade blixten slagit ner i ett litet vattenfall som finns mittemot terminalen där man går på båtarna, så vatten forsade ur rätt ut på vägen så det var översvämmning och stenar från trottoaren låg utspritt överallt. Och så var ju nästan hela Visby mörklagt, så fick använda mig av mobilen för att kunna se vart jag satte fötterna. Mötte senare pojken min och sen strulade det till sig lite för att mobilerna inte funkade normalt och halva Visby var mörklagt och man tappade bort folk, men det ordnade sig till slut. Och gårdagen var nästan samma, fast utan bort tappade folk och strömavbrott. Jag och pojken min satt ute på en liten mur en bit ifrån Créperiet och kollade på utsikten, rätt som det var började regndroppar att falla och vi skyndade oss ner till Créperiet och sen började det ösa ner. Folk sprang uppåt och neråt för att söka skydd eller in och värma sig. Fast vädret var lite blött så hade jag det trevligt med pojken min och hans mamma och åt någon god créps liknande maträtt. Förresten så är det hemskt för det som hände grannlandet, mer finns på nyheterna ikväll eller hela tiden. Men nu skall jag kila, ni får ha det bäst och fortsätt gärna läsa/kommentera och bilder kommer nu som jag själv redigerat lite =) Och får se vad vädret har tänkt att erbjuda idag, Ses kanske senare.
Puss <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0